De ce vocea strazii...


Poate ca pentru unii suna ciudat insa o experienta personala vie m-a obligat sa o fac.

Intr-o noapte m-am trezit brusc din somn destul de agitat si transpirat pentru ca un vis ciudat m-a tras de urechi si mi-a dat doua palme.

M-a chinuit in vis o idée prin care eu infiintasem un post de radio la care se transmitea non-stop tot ceea ce spuneau oamenii de pe strada. Conversatii anoste si probleme personale, injuraturi sau vorbe de dragoste - de ura, franturi de frustrare, de viata si traire, cioburi de vorbe, de geniu sau poate glume proaste, mistouri de autobuz si discutii corporatiste, sinapse ansamblate in cuvinte ...si toate spuse la un microfon, pus pur si simplu la un colt de strada.
Cuvinte si fraze fara noima, nelegate in subiecte ci pur si simplu dorinte, idei, ganduri personale, trairi si experiente , probleme - revelatii sau rezolvari pe care oamenii vroiau sa le impartaseasca tuturor dar nu aveau cui si unde   -  puteau sa le asculte la acel radio non-stop deschis de mine pe o frecventa banala.
Parea un fel de supapa (dintr-un univers paralel in care ai vrea sa evadezi dar nu poti) si in care sa deversezi toate gandurile care-ti trec prin cap la un moment dat.
Nu stiu de ce, dar m-am trezit fericit pentru ca mi se parea ca rezolvasem o problema grea la care cautasem multa vreme un raspuns...

Pana a doua zi am uitat ce visasem.

A doua zi am trecut in graba pe la Unirii si am avut o alta experienta. Pe un zid erau insirate niste poezii fara noima dar care urlau, vroiau, incercau din rasputeri sa spuna ceva. Pe trotuar , sub poeziile prelinse pe zid,  asternute pe niste coli A3 erau insirate niste incaltari de adulti si de copii legate in linie cu o sfoara.
M-am oprit, am citit in diagonala si apoi am intrebat pe omul de langa o masuta despre ce e vorba. Omul nu vroia nimic, nu cersea ( nici macar atentie)  ci pur si simplu contempla lumea care trece si vroia sa transmita, sa spuna lumii ceva. Ca uitam prea repede.
Ca n-avem timp sa vedem din roata de hamster in care ne invartim zilnic ceea ce e plin de viata in jurul nostru.
Ca nu mai stim cine a fost Adrian Sobaru si ce a vrut el sa spuna atunci cand s-a aruncat in parlament in tricoul manjit cu “ Ati ucis viitorul copiilor nostri”...
Ca suntem prea ocupati in cautarea izvorului care sa ne potoleasca setea si nu auzim susurul apei din viata noastra.
Ca nu mai auzim ce spun oamenii simpli de langa noi, cei cu care traim zilnic in simbioza in aceeasi secventa temporala, ca nu vrem sa mai auzim deloc Vocea Strazii.

Daca aveti ceva de spus din suflet, spuneti-mi pentru ca va ramane scris aici si poate vor vedea si altii ce va fi postat de noi toti in Vocea Strazii



Semnificatia zilei de 13 iunie

in 1865 - S-a născut William Butler Yeats, poet şi dramaturg irlandez, una dintre cele mai importante figuri al literaturii secolului XX, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură, în 1923 (13 iun. 1865 - 29 ian. 1939).
Motivaţia Juriului Nobel: "... poezia sa întotdeauna inspirată care, într-o formă artistică superioară, dă expresie spiritului unei naţiuni întregi".

"Gândeşte ca un înţelept, dar exprimă-te ca un om obişnuit".
"Educaţia nu este umplerea unei găleţi, ci aprinderea unui foc".

Mi-aş vrea veşmântul rupt din cerul pur,
Ţesut din aur şi argint şi umbre,
Tivit cu soare, noapte şi azur,
Şi cu paing de raze şi penumbre,
Şi la picioare-aş vrea să ţi-l aştern,
Dar sunt sărac - şi nu am decât vise!
Să calci uşor când visele se cern,
Căci calci pe vise - şi pot fi ucise!

13 iunie - 1979 - Se stinge din viaţă, la Londra, scriitorul rus Anatoli V. Kuzneţov, disident politic, autorul celebrului roman-document, intitulat "Babi Yar" (18 aug.1929- 13 iun.1979).

Comentarii